مانیتورینگ خط لوله و مخازن

 

مانیتورینگ خطوط لوله و مخازن:

 

خطوط لوله معمولاسازه­ هایی طولانی هستند که می­ تواند در معرض مخاطراتی از قبیل سارقین، تخریب های عمد و غیر عمد، خطا ها ی انسانی، ساخت و سازهای بدون مجوز، خوردگی و یا هرگونه تخریب و یا مشکل واقع شوند. 

راهکارهای مانیتورینگ کمپانی AP Sensing بر اساس تکنولوژی DFOS باقابلیت بروز رسانی، امکان مانیتورینگ پیوسته وضعیت خط لوله را فراهم می ­آورد.

 

 

 

کمپانی AP Sensing با استفاده از این تکنولوژی و تجهیزات بروزو با کمک تکنیک های  DTS /DAS/DVS و ترکیبی از جدیدترین سخت ­افزارها، الگوریتم های پیشرفته تشخیص و نرم فزارهای تخصصی واسط، نتایج بی نظیر و متفاوتی در زمینه مانیتورینگ خطوط لوله ارائه می نماید .

ترکیب تکنولوژی های AP Sensing امکانات متعددی از جمله، نشت­ یابی و تعیین محل انسداد با حداکثر خطا 25 سانتی متر و حفاظت در برابر (TPI  (Third Party Intrusion (مزاحمت شخص ثالث) را در عین کاهش هشدارهای کاذب با افزایش ضریب تشخیص فراهم آورده است.

تجهیزات AP Sensing قادر به تشخیص سریع نشت های بسیار کوچک (pinhole) و اعلام وضعیت هشدار برای این نوع نشتی ها  می باشد. محل این نوع نشتی با دقتی در حد یک متردر طول نامحدود قابل تشخیص است.

موقعیت های TPI  بدون تاخیر قابل تشخیص و دسته­ بندی است ، الگوریتم TPI توانایی تشخیص عبور نفر از روی خطوط ، عبور در امتداد خطوط، حفاری های دستی و یا ماشینی و تحرکات در یک نقطه را دارا می باشد و هرگونه خطر، تهدید و رخداد را به عنوان هشداربصورت آنلاین اعلام می نماید.

 

تکنولوژی AP sensing، کابل فیبرنوری را به وسیله­ ای برای اندازه­ گیری انواع مختلفی از پارامترهای محیطی تبدیل کرده است. DTS امکان نشت­ یابی خطوط لوله را براساس آنالیز دما و تعیین محل دقیق نقاط گرم و سرد  فراهم می کند. این سامانه همچنین قادر به شناسایی ناهنجاری های دمایی مانند اثرات سرمایی ناشی از نشت و فرار گازها و همچنین مدیریت فرآیند های سرد و گرم در خطوط انتقال و یا مخازن مانند خطوط انتقال سولفور و آمونیاک را نیز دارا می باشد.

 DAS/DVS نیز قادر به تشخیص نشتی لوله بر اساس صدا و ارتعاشات ناشی از نشت و تغییرات دما (DTGS) و تولید امواج فشار منفی ناشی از نشت هست . 

 استفاده از این تکنولوژی تجربه ای فوق العاده در زمینه نظارت برخطوط لوله، مخا زن و راکتورها در صنایع گوناگون نفت و گاز ، پتروشیمی ، تولید و توزیع برق و... است که باعث افزایش بهره وری، ایمنی و حفاظت  محیط زیست و دارایی ها می گردد.

 

 

نمای کلی کاربرد مانیتورینگ خط لوله و مخازن:

 

 

کاربرد DTS  در خطوط لوله و مخازن:

 

 

 

کاربرد  DAS در خطوط لوله و مخازن:

 

 

 

 

 

 جدول مزایا ویژگی های سیستم های نظارتی AP Sensing: 

ویژگی

مزیت

استفاده از فیبر نوری به عنوان یک سنسور توزیع ­شده

مانیتورینگ پیوسته و بدون تاخیر دما، نشتی، TPI و حفاظت فیزیکی خط لوله درتمام نقاط طول کابل 

محافظت از خطوط لوله با استفاده از تکنولوژی های مکمل

بروزترین روش برای شناسایی نشت و حفاظت فیزیکی (TPI)

دارای گواهی­نامه­ ها و تاییدیه­ های (VdS,UL,FM,ATEX,IECEx,SIL)

یک راهکار عملیاتی مطمئن ، مستحکم و پیشرو در صنعت

بهبود پردازش اطلاعات و وضعیت های هشدار با کمک از SmartVisionTM

 راهکاری منحصربفرد برای کاهش هشدارهای اشتباه و افزایش دقت سیستم های اعلام هشدار

تیم ماهر، باتجربه و با صلاحیت AP Sensing

تحویل بدون نگرانی در موعد مقرر پروژه

 

با امکان توسعه تکنولوژی و تجهیزات در زمینه   DFOSگسترش کاربردهای این تکنولوژی بنا به درخواست مشتری وجود دارد.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.