اعلام حریق در کارخانه تولید باتری(Fujin، چین)
    
تعداد بازدید: 2246
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/2/23

دانلود فایل pdf

کمپانی Amperex Technology به عنوان یک کمپانی پیشرو در طراحی، ساخت و بازاریابی در زمینه باتری های قابل شارژ لیتیوم یون/ پلیمری و بسته­ بندی باتری ها مطرح است. کارخانه قادر به نگهداری حدود 7000 باتری و بسته­ بندی آنها است برای اعلام حریق و یا گرم شدن بیش از حد محصولات که تاثیر مخربی روی آنها دارد، جهت مانیتورینگ دمای محیط استفاده کرده است. طول فیبر مورد استفاده در این پروژه 1 کیلومتر بوده و از چهار دستگاه DTS چهار کاناله استفاده شده است. به علت اینکه فیبر مورد استفاده نسبت به کثیفی و گرد و غبار و همچنین تداخل الکترومغناطیس ایمن است، این سیستم نسبت به سیستم های معمول مزایای ویژه­ ای به جهت نگهداری از خود نشان می ­دهد.

هر لوپ DTS را می­توان به 250 منطقه مختلف برای اعلام هشدار تقسیم ­بندی کرد. هر منطقه را نیز می­توان با 5 وضعیت هشدار متفاوت تعریف کرد. در کل بیش از 3500 منطقه هشدار در این پروژه تعریف شده است.

 

شماتیک سیستم نصب شده در کارخانه باتری

 

هر یک از DTS ها با یک ماژول Modbus TCP مجهز شده اند و برای هریک از مناطق هشدار به طور جداگانه­ ای پیکربندی گردیده ­اند. دمای میانگین و همچنین حداکثر دمای هر منطقه به سیستم SCADA توسط پروتکل Modbus TCP ابلاغ می ­گردد.

سیستم نصب شده با موفقیت تست نهایی خود را پشت سر گذاشته و از زمان نصب تا اکنون بدون مشکل به کار خودش ادامه می­ دهد.

 

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.